Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe II.

18
Nov
2010

Seriál „Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe“ pokračuje. Ásány nebo také Mudry, vyjadřují určité pozice rukou a prstů, které nejsou jen pouhou jejich gymnastikou, ale energetickým prouděním. Jeho zablokování danou Mudrou (ásánou, pozicí) léčíme své tělo.

Mudra je staroindický výraz vycházející ze sanskrtu. Mud = radost a slabika ra = vyřešit. A tak tedy „radostně řešme“ své dlouhodobé i akutní zdravotní obtíže za pomoci jógy prstů. sami.

Pozice Větru

Ukazováček složíme do dlaně tak, aby se hřbetem dotýkal osy palce. Palcem jej lehce přidržujeme. Ostatní prsty jsou narovnány a roztaženy. Indové tuto Mudru nazvali pozice Větru, a léčí obtíže s ním spojené – jako plynatost, nadýmání a také velice pozitivně ovlivňuje revmatismus.

Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe - pozice Větru

Pozice Dechu

Propojte levou ruku s pravou propletením prstů navzájem. Palec pravé ruky odstává a ukazováček s palcem ruky levé jej lehce objímají a zároveň uzavírají mezi sebou vzájemným dotekem bříšek prstů. Pozice Dechu se hodí k léčení prochladnutí, bolesti v krku, zápalu plic, kašle a rýmy. Pravidelným a dlouhodobým praktikováním této jógy prstů si rovněž aktivujeme obranyschopnost organismu, imunitu a urychlujeme uzdravení.

Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe - pozice Dechu

Pozice Kráva

Je pojmenována po v Indii posvátném zvířeti – krávě. A může být velmi dobrou pomocí při artritických, revmatických bolestech a hybnosti kloubů. Prostředníček levé ruky přitiskneme bříškem na ukazováček ruky pravé. A naopak prostředníček pravé ruky bříškem k ukazováčku levé ruky. Dále přiložíme prsteníček pravé ruky k malíčku levé a malíček pravé ruky k prsteníčku ruky levé.

Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe - pozice Kráva

Nezapomeňte

Při józe prstů je důležitá a potřebná trpělivost, cílevědomost, denní cvičení kdekoli a kdykoli, po dobu zhruba 40ti minut, rozdělených i do několika kratších pasáží (např. 4 x 10 minut).

Úlevu při silných bolestech docílíte za pár dní a úplný efekt je znát asi po 3 týdnech poctivého dennodenního cvičení.

Příště se sejdeme u dalšího dílu jógy prstů, aneb jak léčit sám sebe.