Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe III.

24
Nov
2010

Jóga prstů a každá jednotlivá pozice (Mudra) je pojem s mnoha významy. Není jen staroindickým symbolem či gestem, ale může našemu tělu hodně dát. Díky ovlivňování proudění energie –jejímu spuštění či blokaci – za pomocí jógy prstů, se dopracujeme ke zlepšení svého zdraví.

Dnešní jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe, přináší další tři Mudry, které jsou člověku velmi prospěšné.

Pozice Kaan

Mudru Kaan docílíte, když ohnete oba prostředníky na rukou, a palci si je přitisknete k dlaním. Ostatní prsty zůstávají neohnuty a vzpřímeny. Tato jóga prstů má výborný efekt na krásu obličeje – pevnost kůže a vrásky, u nichž při poctivém dlouhodobém cvičení zpomaluje jejich tvorbu. Mimo jiné ovšem zlepšuje také sluch a je přínosem při nepříjemném a bolestivém píchání v uších.

Pozice Kaan

Pozice Země

Jako naše planeta – Země, je pojmenována druhá Mudra. Ta vylaďuje duševní a fyzickou rovnováhu člověka, zvyšuje odolnost proti neuróze a v neposlední řadě pomůže zbavit se stresu. Pravidelným a dlouhodobým cvičením si zvýšíte sebedůvěru a budete více odolní vůči negativním vlivům okolí. Jógu prstů Země docílíte tak, že spojíte palec a prsteníček na každé ruce.Všechny zbylé prsty mají být napnuty a vzpřímeny.

Pozice Země

Pozice Voda

Název nositelky života - vody, nese Mudra Voda. Pozici vytvoříme následovně: Ohneme malíček pravé ruky, palcem téže ruky jej lehce vtiskneme do dlaně. Poté levou rukou obejmeme hřbet ruky pravé tak, aby palec levé ruky byl položen na palci ruky pravé. Tato jóga prstů pomáhá při všech onemocněních plic, dýchacích obtížích, astmatu, průdušek a nadměrném vylučování žláz. Také je prospěšná u koliky, nadýmání a bolesti břicha.

Pozice Voda

Nezapomeňte

Že je nutno cvičit pravidelně, denně a dlouhodobě, minimálně 40 minut denně – třeba 4 x po 10 ti minutách. Jógu prstů lze praktikovat kdekoliv a prvotní efekt je znát při silných bolestech už za několik dní, celkově zhruba za 3 týdny.