Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe VII.

reklama

Dnes přinášíme poslední část seriálu „Jóga prstů, aneb jak léčit sám sebe.” Doufáme, že vám některé Mudry v našich článcích prezentované byly nápomocny v utužení zdraví.

Nezapomínejme, že než se účinky cvičení ukáží, je při jeho praktikování nutná trpělivost a cílevědomé denní provádění po dobu 40 ti minut. Ty je možno rozdělit na 3 – 4 části po cca 10 ti minutách. Na cvičení není zapotřebí žádných speciálních pomůcek a provádět je (až na 1 vyjímku) lze skutečně všude. Úleva přichází při prudkých bolestech za pár dní, celkově po 3 až 4 týdnech pečlivého denního cvičení.

Pozice Jiskra

Mudra Jiskry

Jiskru do života a elán dodá jóga prstů Jiskra. Pomáhá pozitivně ovlivnit psychiku, odbourává deprese a pravidelné cvičení je efektivní proti smutku i beznaději. Mudru vytvoříme tak, že bříška konečků prstů levé ruky vkládáme střídavě mezi konečky prstů ruky pravé, přičemž prsty pravé ruky jsou vždy vespod. Malíčky na obou rukách jsou natažené a vzpřímené.

Pozice Vánku

Mudra Vánku

Jako lehký vánek přinese tato Mudra do vztahu uvolnění, radost a lásku.  Má vliv na hormonální činnost lidského organismu, zvyšuje u mužů potenci, u žen odbourává zábrany. Celkově podněcuje erotickou fantazii. Pozice je trochu krkolomná, ovšem velmi efektivní. Pravou rukou pevně zespodu uchopíme prostředníček, prsteníček a malíček levé ruky. Palec a prostředníček pravé ruky ze přitom spolu dotýkají, a palec s ukazováčkem ruky levé jsou vzpřímeny a mírně odtahovány od sebe.

Pozice Orel

Mudra Orel

Tolik potřebnou vůli, energii a rozhodnost  ke zvládnutí práce, která nedělá radost a my ji přesto musíme udělat, dodá Mudra Orla. Také povzbudí touhu vše dotáhnout úspěšně do konce. Docílíme ji jednoduše: roztáhneme a zahneme všechny prsty na obou rukách jako orlí drápy. Obě ruce od sebe jsou vzdáleny na cca 3 cm.

Pozice Skála

Mudra Skála

Pevní a rozhodní jako skála budeme při poctivém praktikování Mudry Skála. Je to neuvěřitelně účinná pozice pro bázlivé a neprůbojné. Pomáhá dodat sílu a vylaďuje organismus při dlouhodobé fyzické zátěži. Pozor! Nadměrné cvičení Mudry není vhodné pro aktivizaci agrese. Pravou rukou obejmeme a pevně stiskneme levou ruku. Malíček pravé ruky je natažený vzpřímený. Palcem levé ruky se dotýkáme ukazováčku ruky pravé, stejně tak ukazováček a prsteníček levé ruky se dotýkají.

reklama