Jarní úklid nejen v domácnosti

reklama

Jarní úklid není potřebný a nutný jen pro naše bydlení, ale i pro naši tělesnou schránku. K pročištění a detoxikaci těla je jarní období nejvhodnějším časem.

K čemu jarní úklid těla, aneb detoxikace?

Jarní čištění organismu zbaví naše tělo škodlivin usazených v něm. Jaro, kdy se vše v přírodě probouzí k životu je ideální k nastartování i našeho těla. Tento proces nás zbaví únavy, posílí obranyschopnost organismu, zreguluje váhu i krevní tlak a nabije nás energií.  Detoxikace se provádí úpravou pitného režimu, jídelníčku a zakomponováním bylin do obojího. Když k tomu přidáme více pohybu, budeme se cítit silní a odolní.

Jak pít…

Nezbytné je v této době vypít 2 – 3 tři litry tekutin denně. S nimi nejvíce vyplavujeme škodliviny a nadbytečné složky nevstřebané tělem. Mezi nápoji by neměly figurovat slazené limonády, cola a káva. Ty se za prospěšné tekutiny k detoxikaci nepovažují a v tomto období bychom se jim měli vyhnout. Překvapivě nejlepší tekutinou je čistá voda a po ní bylinné a ovocné čaje.

Co během jarního úklidu jíst a co ne…

Prvním krokem je odbourat pokrmy, po nichž se cítíme plní a unavení. Také omezit porce na ¾ a nejíst až do plna. Jíme s maximálním možným přísunem bio potravin, zeleniny, ovoce, luštěniny a celozrnného pečiva. Smažit a vařit je vhodné raději na přírodních olejích než na sádle. Zredukujeme i sladkosti a uzeniny.

Jarní úklid s bylinkami

Ty efektivně podporují a pomáhají k detoxikaci a pročištění těla i celého organismu. Výbornou bylinou je kopřiva, meduňka, šalvěj a bazalka se saturejkou. Obsahují kromě močopudných látek také antibakteriální složky, vitamín C i další výživné látky. Proto jsou výborným nápojem pročišťujícího pitného režimu. Bylinky ovšem nemusíme pouze pít jako čaj, lze je skvěle přidat do pokrmů, v čerstvé i sušené formě.

I chůze je pohyb…

Na jaře po dlouhé a studené zimě je velmi vhodné se více hýbat mimo dům a byt. Čerstvý vzduch nám prokysličí organismus a rozproudí fungování těla celkově. Slunce nám zase „dobije baterky” a přikouzlí pozitivní náladou. Nemusíme být žádní sportovní přeborníci, protože i chůze je pohyb. Taková každodenní procházka je výborným spalovačem tuků i toxinů. Máme li možnost a čas, zařadíme do svého očistného režimu i saunu, masáže a jiné relaxační aktivity (aromatreapii, rašelinové koupele a zábaly, bylinné koupele).

reklama